Nekustamā īpašumu tirgus – pirkt un pārdot attāli
Nekustamo īpašumu tirgus šobrīd ir gana piesātināts un prognozes liecina, ka šī tendence paliks nemainīga. Šī brīža situācijā visā pasaulē, kad apstākļi ir tik mainīgi, nekustamā īpašuma nozare ir kļuvusi elastīgāka un novatoriska. Covid-19 pandēmija ir paātrinājusi pārmaiņas un izraisījusi tirgus svārstības, jo ierobežojumi un jaunā ekonomiskā realitāte, ir radījusi virkni izmaiņu nekustamo īpašumu tirgū. Vai ir iespējams pirkt un pārdot īpašumus, klātienē tos neapskatot?
Virtuālā tūre stimulē īpašumu tirdzniecību
Liktos pavisam dīvaini, ka cilvēki īpašumu iegādātos, to neapskatot dzīvē. Tomēr mēs ieteiktu sekot līdzi pašreizējai situācijai, jo nekustamā īpašuma nozare mainīsies ne vien uz šo brīdi, bet uz visiem laikiem, plaši izmantojot tehnoloģiju risinājumus un citus novatoriskus rīkus. Jau tagad ir iespējams izdarīt secinājumus par cilvēku iepirkšanās paradumiem, tajā skaitā arī izvēloties nekustamos īpašumus. Daži nekustamā īpašuma tirgus situācijas novērojumi ir šādi:
- Pirkšanas, pārdošanas un nomas procesos notiek digitāla transformācija.
- Virzība uz elektroniskiem darījumiem, papīru kaudzes atstājot pagātnē.
- Attāli notariāli saskaņojumi kļūst par ikdienu.
- Tiešraidēs straumētas īpašumu izsoles, kas ļauj piedalīties attāli.
- 3D virtuālās ekskursijas ir ērtas, lai distancētos vīrusa radīto seku gadījumā, taču raugoties tālākā nākotnē, šis risinājums visticamāk kļūs par standarta servisu pircējiem un pārdevējiem arī pēc pandēmijas.
Mūsu “padomi un triki”
Un tomēr, kā tad pārdot mūsdienu situācijai atbilstoši, un ar ko sākt šajā tehnoloģiju uzplaukumā?
- Padariet attālinātu darbu par ikdienu. Pielāgojiet uzņēmuma stratēģiju un tehnoloģiskos risinājumus, kas ļauj strādāt attālināti.
- Ieguldiet virtuālajos risinājumos. Tas ir abpusēji izdevīgs solis. Potenciālie pircēji labāk izskata īpašumu, pirms izlemj, vai vēlas veikt klātienes apmeklējumu, savukārt pārdevējam nav jāplāno lieki īpašuma atrādīšanas laiki, kas tālāk nenoved pie pārdošanas. Tādā veidā iespējams ietaupīt klienta un pārdevēja finanšu un laika resursus. Pēc Matterport veiktā pētījuma, 80% respondentu norāda, ka mainīs aģentus par labu tiem, kas piedāvā 3D virtuālās tūres pirms īpašuma apskates klātienē.
- Optimizējiet darba stundas. Ņemot vērā distancēšanās ierobežojumus, ir iespējams palielināt savu pieejamību, tieši ar tehnoloģiskiem risinājumiem. Dodiet iespēju nekustamo īpašumu aģentiem izmantot virtuālās tūres, lai ērti un efektīvi apkalpotu klientus un klātienes apmeklējumus organizētu gadījumos, kad pircējs ir patiesi ieinteresēts iegādē.
Kā ar virtuālo tūri var pārdot?
Būtībā klientam ir jānosūta links ar piebildi “Šis ir īpašums, Jūs to varat redzēt kā dzīvē, varat doties, kur vien vēlaties, vienkārši pieskarieties, un Jūs atradīsieties sev tīkamajā telpā”.
Nekustamā īpašuma profesionāļi ievēro jauninājumus, transportējot vai teleportējot klientus uz mājas sienām un sniedzot viņiem patiesu, pārredzamu sajūtu par to, kā reāli dzīvē īpašums izskatās. Piemēram, lai gan vieda 2D fotografēšana var likt telpām izskatīties lielākām, nekā tās patiesībā ir, 3D virtuālās tūres ir paredzētas, lai cilvēkiem parādītu, kā patiesībā ir šajā īpašumā – telpu izmēri, jebkurš mājas skata leņķis un interjers. Šī pieredze, ko sniedz 360 grādu virtuālā ekskursija, nav paredzēta, lai padarītu māju labāku. Tā ir paredzēta, lai sniegtu vislabāko un precīzāko priekšstatu par telpu, it kā pircējs to redzētu pats. Tas nozīmē klientu komforta nodrošinājumu, sniedzot informācijas pieejamību, tostarp precīzus mērījumus un īpašuma grīdas plānojumu.
Galvenais, ko vēlamies uzsvērt – ietaupītais laika un finanšu resurss ļaus vairāk koncentrēt uzmanību un attīstību uz citiem svarīgiem procesiem. Kļūt mūsdienīgam nav dārgi! Virtuālā tūre izmaksā aptuveni tik pat, cik profesionāla fotosesija. Ja vēlies apskatīt mūsu klientu piemērus, kas veiksmīgi strādā nekustamo īpašumu tirgū ar virtuālajām tūrēm, dodies uz mūsu sadaļu – projekti. Kā arī, ja Tev radās kādi jautājumi, dodies uz mūsu sadaļu BUJ un varbūt tieši tur Tu atradīsi atbildi.