Tūrisms un ceļošana – vai tiešām to var baudīt virtuāli?
Gandrīz neiespējami šķiet, ka ceļot un apmeklēt tūrisma objektus varētu attālināti. Un tomēr – var! Vēl pirms pavisam nesena laika, plānojot došanos atpūtā, varējām apskatīt tikai foto vai video un iztēloties vai mūs apmierinās izvēlētais galamērķis. Sākot ar muzejiem, dabas parkiem, pilīm beidzot ar viesnīcām un restorāniem, varat virtuāli apmeklēt objektus un telpas, kas ļauj objektīvi pieņemt lēmumu par atpūtas vietas izvēli un tīkamu tūrisma maršrutu.
Attālināti viesoties kā telpās, tā arī dabas objektos
Ne vien tūristiem virtuālā tūre paver skaidrāku priekšstatu par to, kas viņus sagaida klātienē, bet arī uzņēmējiem, kas piedāvā aktīvo atpūtu, kultūras objektu apmeklējumus vai nodrošina naktsmītnes, šis tehnoloģiskais risinājums ir liels ieguvums. Izmantojot 3D ekskursijas, palielināsies rezervāciju skaits un piedāvāto pakalpojumu atpazīstamība. Virtuālā tūre pakalpojumu sniedzējus padara mūsdienīgākus. Šobrīd tūrisma sektorā ir daudz spēlētāju, tāpat arī viesmīlības pakalpojumu sniedzēju netrūkst, tas nozīmē, ka reklāma ir būtiska un īpaši svarīgi nodrošināt augstu pirms-pārdošanas servisu, informējot klientus kā tekstuāli, tā arī vizuāli. Ar virtuālu ekskursiju, kas pieejama ikvienā viedierīcē, uzņēmums ļauj ērti klientiem pieņemt lēmumus un izvērtēt vai konkrētais objekts spēs apmierināt viņu vēlmes.
Fakti apstiprina virtuālās tūres pielietojumu
Matterport veiktais pētījums atklāj, ka pēc virtuālās tūres izstrādes, restorānos un viesmīlības nozarē rezervāciju skaits pieaug vidēji par 14%, kas nebūt nav mazs rādītājs. Savukārt, 3D virtuālā tūre klientu uzmanību piesaista par 300% vairāk nekā 2D attēli. Šie skaitļi apstiprina to, ka patērētāji novērtē iespēju virtuāli izjust īpašumu tā, it kā viņi patiešām tur atrastos, līdztekus arī palīdzot īpašumam izcelties konkurentu starpā.
Ievietojot virtuālo tūri mājaslapā, iespējams:
- Palielināt apmeklējumu skaitu pat par 15%,
- Palielināt rezervāciju skaitu pat par 14%,
- Palielināt pozitīvo klientu atsauksmju skaitu.
Sniedzot pēc iespējas reālāku attēlojumu, klienti jūtas pārliecinātāki un, visticamāk, veiks rezervācijas, jo zinās, kas viņus sagaidīs klātienē.
Atvieglots darbs ceļojumu plānotājiem un gidiem
Virtuālā tūre palīdzēs sasniegt arī ceļojumu plānotāju auditoriju. Šis risinājums pievērsīs to cilvēku uzmanību, kas sastāda ceļojumu maršrutus un vada ekskursijas. Tas nozīmē, ka jums būs priekšrocības pret citiem uzņēmumam, kas nenodrošina attālinātu, taču tik pat reālistisku apmeklējumu iespēju. Ceļojumu aģentūras un gidi var izpētīt telpas un objektus 3D formātā, ietaupot laiku uz personīgām klātienes vizītēm.
Ieguvumi, ko sniedz 3D360 virtuālie ceļojumi:
- Paātrināts rezervēšanas process, ļaujot potenciālajiem klientiem redzēt un dalīties ar citām ieinteresētajām personām, kās arī saņemt atsauksmes, pirms reālu apmeklējumu veikšanas.
- Attaisnotas klientu cerības. Nekavējiet laiku un nodrošiniet to, ko klienti jau redzējuši virtuāli.
- Pilnīgāka un pieejamāka informācija nekā dzīvē. Virtuālās tūres ir iespējams papildināt ar interaktīvajiem punktiem, kur atrodama informācija, piemēram, par kultūrvēsturiskajiem objektiem, gleznām, vēstures faktiem, viesnīcu numuriņu ērtībām, restorānu ēdienkartēm un citām ziņām. Tāpat telpas iespējams pat izmērīt! Izvēloties pasākumu vietu, ar vienu no virtuālās tūres funkcijām var izmērīt, piemēram, cik liels galds atrodas banketu zālē.
Nobeigumam mūsu galvenais vēstījums, kuru vēlamies nodot – virtuālā tūre nav tikai ierobežotas telpas risinājums, bet to iespējams izstrādāt arī objektiem, kas atrodas dabā. Kā vienu no piemēriem varam minēt mūsu projektu, kurā virtuālo tūri veidojām Gaujienas dabas takām. Mūsdienās viens no galvenajiem faktoriem, ko izvēlas patērētāji ir ērtības, tas nozīmē, ka pirms došanās ekskursijās, novērtēta tiks iespēja pārbaudīt izvēlētos objektus un vizualizēt savu ceļojumu attālināti.
Ja Tev radās kādi jautājumi, dodies uz mūsu sadaļu BUJ un varbūt tieši tur Tu atradīsi atbildi!