3D 360

Iepazīsties – 3D360 komanda!

Labprāt iepazīstināsim ar sevi, pastāstot par mūsu komandu un uzņēmuma kodolu, kas sastāv no 3 cilvēkiem – valdes priekšsēdētāja, IT speciālista un pārdošanas un mārketinga vadītājas. Tieši šis ir uzņēmuma galvenais sastāvs, kas ikdienā strādā pie tā, lai 3D360 uzņēmums ne vien gūtu peļņu, bet arī nodrošinātu cilvēkiem informāciju par pašu virtuālās tūres risinājumu, kas Latvijā pagaidām nav tik izplatīts kā citās Eiropas valstīs. Šajā blogā uzzināsi arī interesantas kolēģu atbildes uz jautājumiem.

Valdes priekšsēdētājs Māris Matuzka 

Māris kā uzņēmumu vadītājs darbojas jau vairākus gadus. Māris ir ieguvis 2 profesionālos maģistra grādus ekonomikā un uzņēmuma vadīšanā. Vairākus gadus darbojies kā pārdošanas speciālists, tāpat arī bijis personāla daļas vadītājs. Mārim virtuālās tūres un video veidošana ir ne vien profesionālā, bet arī privātā aizrautība, kas motivē aktīvi darboties uzņēmuma attīstībā.

Q & A
  1. Vai viegli būt vadītājam? Kas ir grūtākais? Kas ir vieglākais?

“Nav grūti būt vadītājam, ja ir saliedēta komanda un katrs izdara savu darbu. Grūtākais uzmundrināt un atgādināt katram par pienākumiem.  Vieglāk ir tad, ja komandā katrs zina un izdara savu darbu bez atkārtotas atgādināšanas, bet es “paskubinu” un viss notiek. 😊

  1. Ar ko nodarbojies, kad neesi darbā, nestrādā?

“Dienā pavadu 2 – 3 stundas skatoties virtuālās tūres un reklāmu statistiku, lai nepalaistu garām svaigāko informāciju.”

  1. Par ko vēlējies kļūt bērnībā? Kāpēc?

“Man mainījās domas katrus 6 mēnešus, tādēļ nav konkrētas atbildes.”

  1. Kā nolēmi uzsākt šādu biznesu?

Braucot ceļojumos, es vienmēr līdzi ņēmu jaunu kameru, ar kuru arī filmēju savus piedzīvojumus, kad pāradījās 360 grādu kameras , nolēmu patestēt arī tās un pēc ceļojuma, montējot atskata video, sapratu, kad 360 grādu kamerās ir liels potenciāls. Īsāk sakot, bija tehnika, izmēģināju kā tā darbojas, parādīju draugiem visiem bija oho efekts!”

  1. Kādu superspēju izvēlētos? Kāpēc?

“Noteikti lasīt prātus, domas. Starp citām superspējām šī ir viss intelektuālākā, neviens to nevarētu pamanīt, taču, lasot domas, varētu nemitīgi uzzināt un mācīties ko jaunu.”

Informācijas tehnoloģiju speciālists Emīls Lasmanis

Emīls ar sistēmām un datortehniku darbojas jau vairākus gadus. Emīls ir ieguvis kvalifikāciju datorsistēmu un datortīklu tehniķis. Līdzšinējā darba pieredze ir bijusi kā tīkla administratoram poligrāfijas uzņēmumā. Emīls pārstāvējis DJI Latvija, kā bezpilota lidaparātu tehniķis un produktu speciālists. Ieguvis sertifikāciju, lai nodrošinātu bezpilota lidaparātu apmācības. Emīls, pašmācības ceļā un kontaktējoties ar oficiālajiem Matterport (virtuālās programmatūras nodrošinātājs un uzturētājs) pārstāvjiem, ir apguvis virtuālās tūres izstrādes procesus un nācis klajā ar inovatīvu risinājumu, apvienojot dronu filmētus kadrus ar trīsdimensiju attēlojumiem. Viņa personīgā interese par šo pakalpojumu ir veicinājusi inovatīvā risinājuma attīstību.

Q & A
  1. Dators, viedtālrunis vai TV?

“Dators! No datora var uztaisīt jebko – serveri, plaukstdatoru un pat telefonu, ja ir prasmes un vēlme papiņķerēties.”

  1. Vai bērnībā/skolas laikos Tevi sauca par datornūģi?

“Nē! Biju skolā sociāli aktīvs un iesaistījos sporta aktivitātēs.” 😊

  1. Cik sen zini, kas ir virtuālā tūre?

“Diezgan sen, aptuveni 10 gadus atpakaļ, kad parādījās pirmās 360 kameras un bultiņtūres.”

  1. Cik daudz laika dienā pavadi pie datora? Ko visbiežāk dari pie datora?

“Pārsvarā skatos Youtube, pētu jaunākās tehnoloģijas un IT risinājumus. Ļoti daudz DIY (izdari pats) saturu kas saistīts ar robotiku un automatizāciju.”

  1. Pamato, kāpēc tieši virtuālās tūres IT risinājums Tevi interesē visvairāk.

“Virtuālās tūres Matterport izpildījumā ir tāds produkts, ko es patiešām varētu nosaukt par virtuālo tūri. Patiesu klātesamības sajūtu dot 3D ģeometrijas skenēšana, augstas kvalitātes panorāmas attēli un virtuālās realitātes briļļu integrācija.”

Pārdošanas un mārketinga vadītāja Nora Matuzka

Nora pārstāv savu profesiju vairākus gadus. Žurnālā “Kapitāls” bijusi reklāmas projektu vadītāja. Radio stacijā Capital FM strādājusi mārketinga un reklāmas nodaļā. Būvniecības uzņēmumā bijusi valdes priekšsēdētāja, kas šobrīd rada priekšrocības, veidojot sadarbības ar nekustamā īpašuma kompānijām. Nora nodrošina aktīvu pārdošanu un klientu piesaisti, dibinot ilgtermiņa attiecības un servisu visos pakalpojuma sniegšanas posmos.

Q & A
  1. Klients “agresors”, klients “mūžīgi stresā”, klients “perfekcionists”?

“Mūsu 3D360 virtuālās tūres klienti manā pieredzē lielākā daļa ir perfekcionisti! Kad izprot un saredz 3D tūres priekšrocības un ienesīgumu, vēlas pilnveidot tūri uz visiem 100%.”

  1. Vai zini cik klientus esi piesaistījusi?

“Jā, šis ir visnotaļ interesants jautājums! 😊 Sākumā katru klientu skaitīju un priecājos par pozitīvu atbildi tūres izveidei, bet nu jau viss ir dabiskā veidā iegājies. Šomēnes būs apaļš skaitlis – izveidotas 80 virtuālās tūres.”

  1. Cik sarežģīti bija izprast/apgūt virtuālās tūres pamatus?

“Kad Māris man izstāstīja savu vīziju un nodemonstrēja pāris 3D virtuālās tūres piemērus, es iepletu acis un teicu – “es piedalos, jo šis ir kas neredzēts”! Ar lielu lepnumu varu atzīt, kā pirmo mūsu loloto klientu uzrunāju “Svētku pili”,  kas atrodas mūsu mājvietas tuvumā, Ķekavā! Uzsākot pārrunas par iespējamo sadarbību, man bija maz zināšanu par 360 grādu virtuālās tūres iznākumu. Kad ierados “Svētku pilī” un biju līdzās tehniskajai daļai skenēšanas brīdī, ieguvu pirmo pieredzi un par tūres iznākumu biju starā!”

  1. Cik daudz klientus uzrunā dienā?

“Šis jautājums varētu būt aktuāls visiem ar pārdošanu saistītiem uzņēmumiem. Mēs izvērtējam un koncentrējamies uz uzņēmumu nozarēm, kurām 3D360 virtuālā tūre būtu liels bonuss attīstībā un pārdošanas apjomu palielināšanā. Uz šo brīdi manā sarakstā, kam interesē vai drīzumā interesēs un kuri vēlas saņemt no manis jaunas ziņas, kopumā ir 1400 uzņēmumu.”

  1. Kādu profesiju izvēlētos, ja nebūtu pārdošanas un mārketinga vadītāja?

“Pārdošana ir mans jājamzirdziņš, to esmu apguvusi strādājot dažādos uzņēmumos. Man ļoti patīk šis darbs un pats galvenais, gūstu kaifu strādājot. Nosūtot klientam jau gatavu tūri, vienmēr saņemu zvanu un pateicības vārdus par tūres izcilību. Šo sajūtu ne ar ko neaizstāt! Zinot mani un manus apgriezienus, es varētu strādāt arī tirgū, pārdodot zemenes. Man ir svarīgi, lai klienti man uzticas un atgriežas tieši pie manis.”

Komandas apvienošanās

Varētu teikt, ka 3D360 ir ģimenes uzņēmums, tomēr nē, vairāk to varētu definēt kā ģimenes/kaimiņu apvienojumu. Mūsu uzņēmums radās kaimiņu būšanas dēļ, kur labas draudzības vārdā sākām kalt idejas par kopīga uzņēmuma attīstīšanu, ko nu jau veselu gadu arī praktizējam.

Katru dienu attīstāmies gan kā darbinieki, gan arī pilnveidojam tūres ar dažādu tehnisko risinājumu jauninājumiem! Mūsu komanda ir vienmēr atvērta gan tehniski sarežģīti, gan primitīvi vienkārši dalīties ar informāciju un sazināties par virtuālās tūres risinājumiem.

3D360 virtuālās tūres